Deler
Thermostat Gasket
-
- Delenummer: 306161
- Antall: 1
- Deleskjema: Fastwin Power Head And Fuel Pump
- Skissenummer: #68
- Kjøpt fra: Crowley Marine
Thermostat Seal
-
- Delenummer: 310058
- Antall: 1
- Deleskjema:Fastwin Power Head And Fuel Pump
- Skissenummer: #69
- Kjøpt fra: Skjeberg Marinesenter
Thermostat, 143 Degrees
-
- Delenummer: 378065
- Antall: 1
- Deleskjema:Fastwin Power Head And Fuel Pump
- Skissenummer: #70
- Kjøpt fra: Skjeberg Marinesenter
Termostathuset sitter på topplokket. Huset har et lokk som er festet med 3 skruer med rett spor og panhode. Disse 3 skruene tas ut, og lokket kan vippes av.
På denne motoren var det ingen termostat under lokket. Hvorfor? Man tok sikkert ut termostaten fordi motoren ble for varm. Det er en dårlig idé å løse det ved å ta ut termostaten. Man burde istedet finne årsaken til at motoren blir for varm. Får den ikke kjøling? I så fall, hvorfor?
Ved kjøp av en gammel motor bør man sjekk tilstanden i termostathuset. Mangler termostaten? Kanskje motoren har blitt overopphetet.
Hvis det ikke kommer kjølevann ut i eksosen bak, kan de skyldes flere ting. Her er noen mulige forklaringer:
- Defekt Water Tube Grommet øverst eller nederst på Water Tube som går fra impeller og opp i eksoshuset.
- Tett Water Tube
- Tette kjølekanaler
- Defekt impeller
- Impeller plate ikke tettet
- Ny impeller, gammelt impellerhus
- Tett vanninntak
Montere ny termostat
Det er to pakninger, en mellom lokk og hus og en på selve termostaten. To hjelpsomme medlemmer på aomci.org forklarte hvordan gummipakningen på selve termostaten skulle monteres. (Bildet av montert gummipakning på termostaten vises bare for den som er innlogget. Tekst vises for alle.)
Takk til Mumbles og bobw for hjelp.
Den andre pakningen sitter mellom termostathuslokket og selve huset. Den tettes med pakningsmiddel.