Deler
Evinrude 18HP Fastwin er ferdig overhalt. Motoren skal nå være 100% i stand teknisk. Alle slitte og defekte komponenter er byttet. Alt er gått over.
Motorblokk måtte lakkeres. All annen lakk er original med opprinnelige emblemer. Det er valgt å beholde original lakk på alt unntatt blokka, siden dette viser at det er en gammel motor og fordi den originale lakken egentlig var ganske bra.
Innkjøring
Motoren ble startet og testkjørt i tank , og den gikk fint.
Manualen fra Seloc anbefaler følgende innkjøringsprosedyre:
- 2 første timer: 1/2 gass maks 2500 – 3500 rpm
- Etter 2 timer: Kjør på valgfri speed, men ikke på full gass over tid før etter 8 timer.
- Bensin/Olje-blanding 50:1 (2%) Anbefales i Seloc Repair Manual
- Bensin/Olje-balnding 50:2 (4%) Anbefales av medlemmer på aomci.org
Denne motoren ble kjørt inn med 4% oljeblanding og med dagens moderne syntetiske to-takt olje. Innkjøring ble utført i Glomma(ferskvann).
Bensin er 98 oktan og tilsettes middel mot etanol.