
Testtank
Motoren var nyanskaffet med ukjent tilstand. Den måtte prøvekjøres. Det var derfor nødvendig å bygge en testtank.
Tanken er konstruert med forskalingsplater (kryssfinér). På venstre side er det laget forsterkning til innfesting av motorens svivelbrakett. På høyre side er hele veggen til å trekke opp, slik at vannet kan slippes ut etter endt testing.
Det gjør ingen ting om tanken lekker litt. Det er bare å la haveslangen ligge påskrudd slik at det etterfylles. Alle permanente skjøter mellom platene er limt med Tec7, men det lekker litt i bakveggen siden den er konstruert utett for å kunne løftes opp.
Prøvekjøring
Motoren ble montert i testtanken som var full av vann. Utrolig nok startet den.
Det ble imidlertid raskt oppdaget eksoslekkasje mellom Powerhead og eksoshus. Dermed ble det nødvendig å skille Powerhead fra eksoshuset.
Siden dette er en 63 år gammel motor med ukjent tilstand ble det besluttet å plukke Powerhead helt fra hverandre siden den uansett måtte tas av eksoshuset.
Det ene drar det andre med seg, og siden dette kom til å bli full overhaling av Powerhead ble det også besluttet å overhale svivelbrakett, eksoshus, impellerhus og girhus.